Welke linkbuilding strategie past bij jouw bedrijf?

Wanneer je van je website afhankelijk bent voor het vinden van klanten, is het slim (en zelfs noodzakelijk) om aan linkbuilding te doen. Hoe meer andere websites naar jou linken, hoe relevanter Google denkt dat jouw content namelijk is. Er zijn veel verschillende strategieën die je kunt toepassen, maar in dit blog staan de drie belangrijkste voor je op een rij. Deze drie linkbuilding strategieën worden het meest toegepast, en zijn vaak erg effectief. Doe er je voordeel mee!

Prospecting

Het is een ingewikkeld woord, maar het staat in feite voor het plaatsen van links op websites van bedrijven waar je daadwerkelijk een connectie mee hebt. Je kunt daarbij denken aan klanten, leveranciers, stakeholders, etc. Wanneer zij tevreden zijn over de samenwerking kun je ze vragen of ze een link willen plaatsen naar jouw website. Dit kan enkel een link zijn, maar de kans is groter dat ze akkoord gaan als je wat meer input geeft. Schrijf bijvoorbeeld een leuk blog over hen, of een goede review, dan doe je gelijk iets terug. De Prospecting-strategie rust vooral op een gun-factor, maar het is wel een relatief makkelijke manier om aan goede, geloofwaardige backlinks te komen.

De Skyscraper strategie

Deze tweede methode is wat ingewikkelder, en vooral geschikt voor mensen (of bedrijven) die zeer veel vakkennis hebben. Is er een onderwerp waar jij ontzettend veel vanaf weet? Ben je in staat content te creëren die beter is dan alle bestaande content over dit onderwerp? Dan is de Skyscraper strategie iets voor jou. Hierbij gaat het namelijk om het creëren van content die zó goed is, dat mensen er simpelweg naar wíllen linken. Je kunt soms ook (een deel van) deze content op een andere website plaatsen, omdat het een sterke aanvulling is op de reeds bestaande content van deze site. Daar plaats je dan uiteraard een link in naar jouw website, wat jouw linkbuilding te goede komt.

Betalen voor een link

De derde methode is natuurlijk meer links genereren door ervoor te betalen. Veel ondernemers zijn daar een beetje huiverig voor, omdat veel links op kwalitatief lage websites niet natuurlijk overkomt, en daarom afgestraft kan worden door Google. Als je het echter uitbesteedt aan een professioneel online marketing bedrijf zoals Doublesmart: DoubleSmart.nl/linkbuilding-uitbesteden. Dan weet je dat de links op kwalitatief goede websites komen te staan, en bovendien in relevante artikelen of blogs. Zij beheren namelijk de content op veel verschillende websites, en kunnen jouw aanbod linken aan websites met eenzelfde doelgroep. De experts van Doublesmart kunnen je precies uitleggen hoe ze te werk gaan. Deze vorm van linkbuilding is zo populair doordat hij snel resultaten geeft. Je kunt zo immers meerdere links tegelijk (of per maand) plaatsen, waardoor je snel hoger zult ranken in zoekmachines. Dus wil jij snel resultaten, en heb je budget voor linkbuilding? Besteedt deze klus dan uit aan Doublesmart!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *